Fákur Stævne 2024

Saturday 28 September 2024

Vi glæder os til igen at kunne byde velkommen til det årlige FÁKUR stævne lørdag den 28. september 2024.

Stævnet er et SPORT D stævne og tæller ikke til WRL eller DRL ranglisterne. Stævnet afvikles efter gældende regler i FIPO med danske tilføjelser.

Vi har tre super dygtige dommere; Lise Galskov, Dorte Rostock og Charlotte Helsø.

Der rides på en 200 m ovalbane. Der er mulighed for opvarmning i ridehus og på grusvej.

Der rides ikke finaler, men der vil være rosetter til max. 5 placeringer – alt efter klassens størrelse. Ved mindre end tre deltagere i en klasse, vil denne blive aflyst og de tilmeldte vil blive tilbudt at deltage i en anden klasse.

Der kan rides følgende klasser:
T8, T.5, T4, T3 og 3.3 (tregang), 4.5, 4.3 og 4.2

Juniorer/Ungryttere
Junior/Ungryttere vil ride sammen med seniorerne og på samme vilkår Der vil særskilt blive kåret bedste junior/ungrytter i klasser med mere end én deltager i disse aldersgrupper.

Rytterlicens
Der kræves rytterlicens ved deltagelse i alle klasser.
Fakur køber licens til alle stævnedeltagere. Ryttere skal dog være medlem af DI eller en lokalklub under DI for at benytte sig af licensen.

Startgebyr m.v.
Startgebyr: 350kr (100kr i rabat til Fákur medlemmer)
Pris pr. klasse 100kr

Det er muligt at opsætte stævnefold på området – medbring selv hegnsmateriale pris: 50kr

Tilmelding
Tilmelding til stævnet sker via www.sporti.dk og åbner:
13. august kl. 18:00 for Fákur medlemmer.
18. august kl. 18:00 for ikke-medlemmer.

Sidste tilmelding fredag den 13. september kl. 18:00

Der er plads til max 45 deltagere efter først til mølle princippet. En rytter kan max. deltage med to heste.

Startlister vil kunne ses på stævnepladsen senest en time før klassen begynder og på IceTicker.

Framelding og ændringer
I tilfælde af at du bliver forhindret i at deltage, tilbagebetales tilmeldingsgebyret (minus 100kr i administrationsgebyr samt sportigebyr), så længe pladsen kan afsættes til en fra ventelisten (ventelisten har førsteret til ledige pladser). Er ventelisten tom, er du velkommen til at sælge pladsen til anden side. Herefter refunderes tilmeldingsgebyr kun ved gyldig dyrlægeerklæring/ lægeerklæring. 

Ændring af ekvipager (anden hest eller anden rytter) kan ske indtil 19. september kl 16. Dog er det ikke tilladt at både hest og rytter ændres.

Indtjekning
Indtjek sker elektronisk med stikprøver. Man kan ankomme på pladsen fra kl. 8:00. Alle ryttere skal være tjekket ind og meldt til start senest en time før klassestart.

Du har ved Tro og Loveerklæringen skrevet under på at din hest er rask og har gyldige vaccinationer.

Det er rytternes ansvar, at de har har gyldig rytterlicens og gyldigt vaccinationskort jf. vaccinationsreglerne.
Link - Se vaccinationsregler

Fold/opstaldning
Vi har desværre ikke faciliteter til at kunne tilbyde fold til hingste.

Trailere parkeres på Trevangsvej langs Egemosegård. Husk, det er ikke tilladt at læsse hesten af, før den er tjekket ind enten online eller ved visning af hestepas.

Der vil blive anvist et område, hvor der kan etableres fold med medbragt hegnsmateriale. Brug hvide plastikpæle og medbring selv spande til vand.

Det er dit ansvar at folden er rengjort, når du tager afsted efter stævnet. Er en fold ikke renset, sendes en regning på 500,-

Stedet skal efterlades i samme stand, som da vi kom, og det er vigtigt at vi hjælper hinanden med at rydde op.

Undgå madspild, forudbestil din sandwich
Ved tilmelding til stævnet kan du forudbestille frokostsandwich til både dig selv og familien J

Der vil være mulighed for at købe morgenboller, kage, kaffe, the, øl og vand på dagen.

Hjælpere
Alle deltagere skal være villige til at påtage sig en hjælpertjans – der vil naturligvis blive taget hensyn til, hvornår man skal ride. Du skal krydse af på tilmeldingen hvad du foretrækker, så vil vi tilstræbe at få fordelt opgaverne efter ønskerne.

Tjek derfor medhjælperplanen, som kommer i dagene op til stævnet og vær klar til aftalt tid. Du skal selv finde en afløser, hvis du ikke kan varetage din opgave – husk at melde det til sekretariatet eller til stævneudvalget på mail.

Vi håber på godt ride vejr og glæder os til at se en masse glade ryttere og dejlige heste.

Hvis I har spørgsmål er i velkomne til at kontakte Fákur på mail: fakur.dk@gmail.com.

Organizer contact info

Islandshesteforeningen Fákur



Se arrangørklubben på SPORTI

Fakur (DK)

Meeting / starting place

Egemosegård
Trevangsvej 156
3520 Farum
Danmark Show on map Navigate here