22 - 23 February 2025
ASKA inviterer til vinterstævne på Vilhelmsborg d. 22.-23. februar 2025.
Stævnet er et sportsstævne, men det afholdes som D-stævne, da det er indendørs, og hallen ikke har godkendte mål.
Tilmeldingen åbner d. 6. januar 2025 kl. 20.00 for ASKA medlemmer og d. 7. januar kl. 20.00 for øvrige.
Sidste frist for tilmelding er d. 1. februar kl. 22.00.
Der rides efter ”FEIF Rules and Regulations” samt ”Regler for stævneridning i Danmark” efter 2024 regler. Er du nysgerrig på, hvordan stævner under Dansk Islandshest foregår, så læs mere om Stævneregler her. Vi gør opmærksom på, at man i 2024 reglerne har mulighed for at ride mere end en gangartsklasse og mere end en tøltklasse til samme stævne. Vi udbyder dog kun muligheden for at hver equipage kan tilmelde sig to klasser. Vi har ikke mulighed for at tage hensyn i programmet til equipager, der vælger at ride to tøltklasser eller to gangartsklasser. Vær opmærksom på, hvor mange gange du må starte på en dag, alt efter hestens alder.
Stævnet kræver D-licens uanset klasse. Rytterlicens betyder, at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening. Læs mere om reglerne og hvordan du får licens. Licens købes på Sporti.
Følgende klasser udbydes:
Hvis programmet tillader det, vil 4.5 og T8 blive afholdt med særskilt finaler for junior/ungryttere.
Dommerteam:
Julie Holsbo
Fabian Schmidt
Melanie Schmidt
Trine Winther
Gerd Engelbrecht
Berit Ertmann
Check-in:
Der vil være online check-in med undtagelse af en gruppe tilfældigt udvalgte ryttere, der skal tjekke ind ved fysisk fremmøde i sekretariatet for at forevise stævnepas eller hestepas samt gyldigt vaccinationskort. Alle med eftertilmelding skal medbringe Tro- og loveerklæring ved check-in. Alle andre har udfyldt den i forbindelse med tilmelding. Husk du skal være tjekket ind, senest 1 time før din klasse starter, ellers bliver du automatisk diskvalificeret.
Bane:
Opvisningshallen, blå hal, er 30x70 meter. Opvarmning foregår i tilstødende hal, gul hal. Det er muligt at prøve banen fredag og lørdag aften, samt lørdag og søndag morgen. Tidspunkter fremgår af rytterbrevet, der sendes ud ugen op til stævnet. Indgangen til opvarmningsbanen foregår i modsatte ende af gul hal og ikke i mellemgangen mellem de to haller. Mellemgangen vil sammen med det øverste stykke af gul hal, fungere som collecting ring.
Startlister, program og finaler:
Disse lægges online på Ticker i dagene op til stævnestart. Det er tiderne, der fremgår på Ticker, der gælder! Der afvikles A-finaler i klasser, hvor der er mere end 10 deltagere. Hvis tidsplanen tillader det, og der er over 20 ryttere i en klasse, afholdes der B-finaler. Dette vil fremgå af programmet, som kan ses på Ticker, så hold dig opdateret jævnligt, da der kan komme ændringer op til en time før klassens start.
Pris for tilmelding:
Startgebyr pr. hest: 380 kr. for ASKA medlemmer. 580 kr. for øvrige.
Startgebyr er inkl. fold og muligheden for at melde sig til i op til to klasser (samt eventuelle finaler). Det vil sige, at der ikke er nogen klasser inkluderet i startgebyret, men klassegebyr kommer udover.
Pris pr. klasse:
Da det er et D-stævne, er der ingen krav om kvalifikation til A-klasser. Det vil sige, du må starte de klasser, du har lyst til.
Fold:
Fold er inkluderet i startgebyret. Medbring selv hegnsmateriale. Strøm er påkrævet af sikkerhedsmæssige årsager, da foldområdet ligger tæt på letbanen, og der er ikke hegnet af. Alle heste på fold står på ejer/rytters eget ansvar. Medbring selv hø/wrap og spand til vand. Foldområde beskrives nærmere i rytterbrevet, der sendes ud ugen op til stævnet. Det er kun dem, der har købt boks, der kan sadle op indenfor.
Boks:
750 kr. for boks inkl. 2 pakker Easy-strø og udmugning. Hingste skal altid stå på boks. Medbring selv wrap og spand til vand. Det er permanente bokse, men der er ikke vandkopper i boksene.
Parkering:
Parkering foregår på den store parkeringsplads ved stævnestaldene på modsatte side af vejen. Det er IKKE tilladt at holde på parkeringspladsen med trailer ved Blå hal, denne er forbeholdt publikum.
Hjælpertjans:
Alle deltagere bliver en del af hjælperholdet. Man rydder selvfølgelig op efter sig selv, og vi har et fælles ansvar for, at vores områder er pæne og indbydende. Information om hjælperplan udsendes i ugen op til stævnet. Vil man være fri for en tjans, kan man frikøbe sig sin hjælpertjans for 250 kr. Udebliver man fra sin hjælpertjans, koster det 250 kr.
Hvis nogen har lyst til at hjælpe, selvom man ikke rider, så hører vi gerne fra jer. Vi tager imod al hjælp med kyshånd. Vi har bl.a. behov for hjælp til opsætning fredag eftermiddag/aften og nedtagning søndag, når stævnet slutter. Hvis vi er flere, er der tale om max 30 minutters arbejde. Vi giver lidt at drikke.
Café:
Det er muligt at købe mad og drikke i caféen, hvor der også er varme på. Der er ikke varme i hallen.
Tilmelding:
Startgebyr mm. refunderes ikke ved framelding, uanset årsag.
Vi opretter venteliste. Ventelisten er bindende på lige fod med en ordinær tilmelding, indtil du får tildelt en plads. Du får en mail via sporti, hvis du bliver tildelt en plads. Bliver du ikke tildelt en plads senest d. 20 februar kl. 23.59 bliver din tilmelding annulleret, og du vil efter afvikling af stævnet få dit beløb retur ekskl. sportigebyr. Ønsker du at forblive på ventelisten efter d. 20. februar kl. 23.59, skal du skrive en mail til os inden d. 20. februar.
Det er ikke tilladt at sælge sin plads uden at indgå en aftale med os. Har vi folk på venteliste, vil vi sørge for at sælge din plads. Hvis vi ikke har nogen på venteliste, og du får lov at sælge din plads, skal du give besked via mail til aska.staevne@gmail.com om, hvem den er solgt til.
Rettelser:
ALLE ændringer/rettelser/eftertilmeldinger skal sendes til aska.staevne@gmail.com og hver rettelse koster 150 kr.
Der er så mange kommunikationsflader, og vi ønsker derfor kun henvendelser pr. mail☺
Vaccinationer:
Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Hesten skal være vaccineret efter gældende regler, som i dette tilfælde er efter D-stævne regler. Vaccinationer der ikke opfylder reglerne for D-stævne afvises ved Tjek-in. Læs vaccine regler her.
Musikønsker til A-klasser skal udfyldes ved tilmeldingen.
Vi forbeholder os ret til at annullere stævnet ved for få deltagere. Vi afholder stævnet efter gældende retningslinjer ift. myndighedernes anbefalinger og forbeholder os retten til at aflyse eller ændre formen, hvis det ikke er muligt at overholde gældende retningslinjer.
Løbende info omkring stævnet vil komme på Facebooksiden “ASKA Stævne”, som vi henviser til du følger. Rytterbrev sendes på mail ugen op til stævnet.
Det er helt gratis at være tilskuer.
Vi glæder os til at få skudt stævnesæsonen i gang med et par skønne vinterdage sammen med jer.
Mvh. ASKA’s stævneudvalg
ASKA
Vilhelmsborg
Bedervej 101
8320 Mårslet
Danmark
Show on map
Navigate here