30 May - 1 June 2014
Hermed inviteres I til Jökulls DRL stævne på Birkegaarden, Djursland i Kr. Himmelfarts dagene.
Der rides efter FIPO 2014 med danske særregler.
For at ride til stævnet skal der indløses rytterlicens hos Dansk Islandshesteforening. Læs mere om reglerne for rytterlicens på www.islandshest.dk.
Alle ovalbanediscipliner undtagen T.1, T.2 ,V.1 og F.1. rides med flere ekvipager på banen.
Der rides på en 250m ovalbane, der er godkendt til DRL og WRL klasser efter Dansk Islandsheste Forenings regler. Kr. Himmelfarts stævnet er et DRL stævne efter de nye stævneregler med A,B,C klasser.
Vær opmærksom på at der er kommet nye stævneregler for stævnesæsonen 2014. Læs mere om disse på www.islandshest.dk.
Generelt er strukturen at man via ranglisten er kvalificeret til deltagelse i de enkelte klasser der er inddelt således:
Sport A (DRL/WRL) (5.1, 4.1, T.1, T.2, PP1, P1, P2, P3)
Sport B (DRL/WRL) (5.2, 4.2, T.3, T.4, P3) (PP1/P1/P2)
Sport C (DRL) (øvrige klasser)
Sport D
Der rides i følgende klasser og med de nævnte kvalifikationskrav:
T.1 Kvalifikationskrav: Sen. 5,8, Ung 5,6 Jun: 5,1
T.2 Kvalifikationskrav: Sen. 5,6 Ung 5,4 Jun. 4,9
4.1 Kvalifikationskrav: Sen: 5,8, Ung 5,6 Jun: 5,1
5.1 Kvalifikationskrav: Sen. 5,2, Ung. 5,0, Jun 4,6
T.8, T.5, T.3
4.5, 4.3, 4,2
5.2
Kvalifikationskravet gælder ekvipagen, som enten skal figurere på DRL- eller WRL- listen.
Resultatet skal være opnået efter 1. januar 2013.
Oprykning fra B til A klasser, ifølge nye stævneregler, skal meddeles sekretariatet umiddelbart efter at resultatet er opnået.
Aldersgrænse for Juniorer og Ungdoms-ryttere:
Junior er du til og med det kalenderår du fylder 15 år.
Ungdoms-rytter er du fra det kalenderår du fylder 16 år og til og med det kalenderår du fylder 21 år.
Priser:
Start:
Startgebyr: 600,00 kr pr hest.
Klasse- og volteskift: Indtil 1. april: Gratis
Fra 1.april – 1. maj: 100,00 kr Efter 1. maj er det ikke muligt at skifte volte/klasse. Oprykning fra B klasser til A klasser ifølge nye stævneregler: 150 kr.
Bokse / Folde
Der er et begrænset antal bokse og disse tildeles først og fremmest til hingste da disse SKAL stå i boks, hvis de skal være på pladsen. Eventuelt overskydende bokse tildeles efter først til mølle princippet. Bestiller du en boks uden at få en tildelt, vil du blive kontaktet.
Der følger 1 pk spåner med til lejen af en boks. Alle bokse skal tømmes helt, når de afleveres igen. For at sikre dette, vil der skulle betales 250,00 i depositum ved leje af boks. Disse refunderes når boksen er godkendt ved afrejse.
Det er ikke tilladt at have flere heste i samme boks. Købes fold er den 10x10 m pr hest og der må kun være 1 hest pr. fold, men man må gerne sætte flere folde sammen.
Boks tors-søn: 700,00
Boks fre-søn: 500,00
Depositum (obligatorisk): 250,00
Foldleje tors-søn: 200,00
Foldleje fre-søn: 150,00
Camping/overnatning
Det er muligt at sætte telt eller campingvogn op på pladsen. Det er ikke tilladt at overnatte i biler/trailere eller lign uden at indløse campingbillet.
Der er toilet/bad faciliteter i ridehallen.
Camping pr. person (fra 12 år) tors-søn: 600,00
Camping pr. person (fra 12 år) fre-søn: 450,00
Indtjek:
Indtjek torsdag d. 29/5 kl. 15-19
Indtjek fredag d. 30/5 kl. 7-10
Øvrigt:
Antal af deltagere ved stævnet vil blive reguleret/begrænset således, at de enkelte klasser kan overholde en fornuftig afviklingstid.
Hingste skal stå på boks.
Der vil ikke blive tilsendt trykt program. Startlister og alle andre oplysninger vil kunne findes på vores hjemmeside og på Facebook. Der vil dog blive udleveret et trykt program ved indtjek ligesom det vil kunne købes på stævnepladsen.
Priser og yderligere oplysninger på Jökulls hjemmeside eller vores Facebookside.
Tilmeldingen åbner d. 1/3. kl. 10.00
Tilmeldingen foregår via SPORTI, hvilket betyder, at der skal betales med KORT før tilmeldingen kan afsendes. Alle kort vil blive pålagt et betalingskortgebyr.
Husk at oprette din profil på SPORTI.DK i god tid inden tilmeldingen starter.
Sidste frist for tilmelding vil være d. 1/5 kl. 24.00, husk at din tilmelding først er gældende ved registreret betaling.
Indtil 1/5 vil startgebyr blive refunderet ved framelding, mod fremvisning af dyrlæge/læge erklæring. Ved framelding efter 1/5 tilbagebetales startgebyret ikke og pladsen kan ikke sælges eller videregives til en anden ekvipage. Evt. tilkøbte ydelser vil dog kunne refunderes.
Efter d. 1/5 kan der ikke længere skiftes klasser eller volte, dog må der gerne skiftes hest eller rytter – dog senest ved indtjek. I Sport A klasserne skal dette dog godkendes af stævneledelsen af hensyn til kvalifikationskravene.
Tilmeldingen på SPORTI vil efter 1/5 være åben for køb af de øvrige ydelser og tilmelding hvis der stadig er plads i klasserne samt til ventelisten.
Cafeteria:
Der vil være cafeteria på pladsen fredag-søndag.
Hjælpere:
Uden hjælpere kan vi ikke afholde et stævne! Derfor er du som deltager i stævnet også sat på som hjælper. Der vil blive lavet en hjælperplan, der udleveres ved indtjek. Det er dit eget ansvar at holde øje med din tjans og evt. bytte den, hvis du ikke kan opfylde din opgave. Du kan kontakte vores hjælperansvarlig hvis du har spørgsmål til din tjans.
Der tages forbehold for nødvendige ændringer ligesom hjemmesidens invitation er den gældende med hensyn til klasser og øvrige vilkår. Klasser kan blive delt eller slået sammen, hvis stævneledelsen finder det nødvendigt.
Med venlig hilsen
Stævneudvalget, Jökull
Stævneleder: Bettina Vestergaard, tlf: 6170 9330
Dommeransvarlig: Anders Ditlev, tlf: 2169 3600
Sekretariat: Nanna Hildgaard Larsen, tlf: 3022 1275
Opstaldning boks/folde: Ulla / Selina Sejersen, tlf: 6174 2580 / 2035 4639
Indtjek: Thilde Bakmann, tlf: 4018 0622
Hjælperplan: Jannie Hedegaard Andersen, tlf: 2081 0297
Jökull Islandshesteforening
Birkegaarden
Jeshøjvej 1, Feldballe
8410 Rønde
Danmark
Show on map
Navigate here