20 - 21 May 2011
Der bliver ikke oprettet venteliste til tölt og gangartsdisciplinerne!
8. marts kl. 18 åbner den officielle tilmeldingen til Det Sjællandske Bededagsstævne 2011. Mange gode kræfter fra klubber på hele Sjælland står bag – så vi skal nok få et par gode dage sammen. (Fra 6. marts kl. 10 kan heldagsmedhjælperne med forhåndstilmeldingskode tilmelde sig).
Det kommer til at foregå bededag fredag den 20.05. og lørdag den 21.05.2011 og det sker naturligvis på DIs center HEDELAND, Stærkendevej 226 a, 2640 Hedehusene. 250 m. bane.
Støt op om det Sjællandske arrangement. Skal Du ikke ride – eller får du ikke plads, så kom som tilskuer eller hjælper.
Vi rider udtagelser om fredagen og finaler om lørdagen. Kun klasser med mindst 20 startende afvikles med både A og B finaler – og kun klasser med mindst 10 startende junior/ungrytter deltagere rides som selvstændige klasser. Der er sløjfer til finaledeltagerne i hver klasse.
Der rides efter gældende reglement – vi kender det inden da. Uanset hvad der kommer til at stå i det danske reglement/den danske oversættelse, stiller vi ikke krav om ridejakker og lign. og der bliver ikke forryttere.
Stævnet har DRL status og tæller desuden til ISHESTELIGAEN. Der er altså kvalifikationspoint på spil i alle klasser. [ Tilmeld dig til Ishesteligaen ]
Der vil være 2-4 ryttere på banen af gangen i alle klasser, undtagen 5 gang, der rides som 5.1.
160 starter (1 klasse = 1 start – heri indgår ikke pasløb, der er uden limit i antal deltagere) - tilmelding foregår efter først til mølle princippet – dog således, at:
Arrangørerne forud for tilmeldingsstart har reserveret pladser til heldagsmedhjælperne – det antal der udbydes vil derfor være lidt mindre.
Der tilstræbes flg. antal starter i de udbudte klasser:
Total ca. 160 starter.
Dertil:
- uden deltagerbegrænsning og uden minimumsantal – DER BLIVER PASLØB.
Max 4 starter pr. rytter – dog excl. pasløb.
Dommere er: Karin Hassing, Lise Galskov, Pia Hansen/Kit Korsgaard, Charlotte Nielsen, Charlotte Helsøe og Stine Gjelstrup. Der er hårdt pres på dommerne, ikke mindst omkring bededag, hvorfor der vil være ændringer i dommerbesætningerne mellem udtagelse og finaler. Det har vi indhentet dispensation til. Der forventes 5 dommere i alle FIPO discipliner – 3 kan forekommer i lette og middelsvære klasser. Der er indhentet dispensation til brug af kun to FEIF/Nationaldommere i FIPO klasser.
Stævnet vil starte kl. 9,00, måske lidt før. Vi forventer at være færdige fredag ved 18 – 19 tiden – lørdag lidt tidligere.
Deltagerbetalingen består af grundbeløb 150 kr. Dertil 175 kr. pr. disciplin – dog 100 kr. pr. pasdisciplin + betalingsomkostninger via SPORTI. Anden betalingsmåde kan ikke anvendes. Venteliste oprettes hvis der er behov. Bliver der ikke plads til ventelisteryttere, tilbagebetales deltagerbetalingen ubeskåret – men der refunderes i øvrigt herudover ikke ved afbud uanset årsag. Ny hest eller ny rytter (ikke begge dele) kan påsættes indtil 08.05, men det kan ikke påregnes, at der herefter kan skiftes klasse eller rytter (dette er formentlig en undtagelse fra reglementet).
Fredag aften afholder de der har lyst en fælles grill aften. For 50 kr. er der salat og brød (og varm grill) men man skal selv medbringe kød og drikkevarer. Aftenen er fælles – og det er alle opgaverne også, incl. oprydning. Vi sørger dog for en grillmester – vi er nok klar ved 20 tiden.
Fri camping uden el på stedet – vi opsætter ikke badevogn.
Folde a 150 kr. er de kendte faste – og de skal efterlades RYDDEDE FOR MØG, HALM OG HØ (ALT DER IKKE VAR DER DA MAN KOM). Sker dette ikke opkræves 200 kr., hvilket man accepterer ved tilmeldingen. Man må kun bruge den anviste fold – ikke den ved siden af eller andre steder.
Bokse a 200 kr. er EXCL STRØELSE OG MAN SKAL MUGE EFTER SIG. Det koster 500 kr. hvis man forlader boks uden den er pænt ryddet.
Hestemøg m.m. kan aflæsses på anvist plads.
Hvis der ønskes fold til HINGSTE, vil vi søge at tildele fold uden direkte nabo.…husk derfor at oplyse, hvis du tilmelder en hingst og ønsker fold.
VI BEKLAGER DET ER NØDVENDIGT MED GEBYRER FOR UNDLADELSER; MEN DER ER DESVÆRRE STADIG NOGEN DER IKKE FORSTÅR, AT MAN SKAL RYDDE OP EFTER SIG.
Program udsendes IKKE – men vil fremgå af THORs hjemmeside (www.thor-klubben.dk) – ca. 1 uge før – men starlisterne på pladsen er de endeligt gældende.
Cafeteria på pladsen – så lad madpakken blive hjemme.
ALLE deltagere (de kan afløses af egen hjælper) skal være villige til evt. at påtage sig en tildelt tjans på dagen – der vil naturligvis blive taget hensyn til hvornår man skal ride. Man kan komme til at være hjælper enten FØR, EFTER eller INDIMELLEM man selv skal ride – er dette ikke OK, skal man ikke tilmelde sig.....
Se derfor efter på medhjælperfortegnelsen i.f.m. programmet og vær klar til aftalt tid. Bliver man forhindret finder man selv en afløser og giver besked til Sine R. Lindegaard sinerosenkrantz@hotmail.com / telf. 22403442 hvem det er.
Man er velkommen til at stille spørgsmål pr. mail finn.ne@gmail.com eller på tlf. 46497909/40271432. Spørgsmål om medhjælpertjanser rettes til Sine R. Lindegaard sinerosenkrantz@hotmail.com eller på telf. 22403442.
Tilmeldingen starter som anført og slutter når der er fyldt op – dog senest den 01.04.2010.
På vegne af de aktiv
Finn Nejstgaard
Lokalklubben THOR,
(officiel arrangør)
Lokalklubben THOR
DIs center HEDELAND
Stærkendevej 226 a
2640 Hedehusene
Danmark
Show on map
Navigate here