24 - 25 September 2022
Stævnet afvikles som et DRL-stævne på 250 m. ovalbane. Stævnet starter lørdag kl. 8:30 og ryttermøde er kl. 8.15.
Der afholdes finaler i de klasser, hvor tidsplanen tillader det. De fem bedste i hver klasse præmieres, og der foruden kåres klubmesteren junior, ungrytter og senior i hver klasse.
Deltagerantal max 150 startere.
A-klasser: (Max. 35 startere)
4.1: Stæhr Telecom ApS / www.staehrtelecom.dk
5.1: www.hestematch.dk
T2: BBC Coating
PP1: www.sindalbiogas.dk
B-klasser:
C-klasser:
Det er rytterens eget ansvar, at man ved tilmelding, har den rigtige rytterlicens, i forhold til de tilmeldte klasser. Desuden er rytterne selv ansvarlige for, at de opfylder kvalifikationskravet ved tilmelding til A-klasser. Kvalifikationskravet gælder ekvipagen og skal enten figurere på DRL- eller WRL- listen. Man er junior til og med 15 år. Aldersgrænsen regnes ud fra det kalenderår, hvori man opnår den pågældende alder.
Tilmeldingen til stævnet åbner via SPORTI den 18. juli kl. 18:00. Det vil være først-til-mølle tilmelding, og når stævnet er fyldt op, vil tilmeldingen lukke. Hvis nødvendigt, vil der blive oprettet en kort venteliste (15 pladser).
Ændringer koster 100 kr. pr. ændring, og laves i det omfang tidsplanen tillader.
Startgebyret refunderes kun ved fremsendelse af læge og / eller dyrlæge erklæring. Erklæringen skal være stævneudvalget i hænde inden den sidste rytter rider af banen den 25. september.
Startgebyr medlemmer kr. 265,-. Prisen er inkl. camping uden el, fold og sporti administrationsgebyr. Hingste må ikke stå på fold i nattetimerne. Husk at medbringe strøm.
Der vil være mulighed for check in fra fredag kl. 18.00 til 20.00 og igen lørdag fra kl. 7.00. Vær opmærksom på at ekvipagen skal være checket ind senest en time før ens første klasse ellers bliver man diskvalificeret fra hele stævnet.
I forbindelse med stævneafviklingen har vi brug for Jeres hjælp, og vi vil derfor gerne, at du vælger, hvilken opgave du ønsker at hjælpe med. Det er vigtigt, at du møder op til din hjælper tjans, ingen hjælpere - intet stævne.
Alle er velkommen til at melde sig som hjælper via Heklas hjælperkorps, følg linket her.
Vi gør ligeledes opmærksom på, at alle trailere og folde skal opstilles på det store græsstykke langs ovalbanen.
Grusparkeringspladsen er forbeholdt til tilskuer, bestyrelse og stævneudvalg.
Både lørdag og søndag vil der mulighed for at købe lækkert mad og drikke i klubhuset.
Check in er online. Der fremsendes en mail inden stævnet til hver enkelt ekvipage med link til online check in. Er du tilmeldt med flere heste, vil du modtage en mail med link pr. hest.
Hvis du ikke har modtaget en mail med link til online check in inden stævnets start, er du udtaget til stikprøve. Ved stikprøve skal der fremvises hestepas med gyldige vaccinationer i sekretariatet.
OBS: Man skal, som ekvipage, have tjekket ind senest én time før den første klasse man skal ride begynder, ellers bliver man diskvalificeret fra hele stævnet.
De internationale vaccinationsregler følges, se mere på: inside.fei.org
Vi følger gældende corona anbefalinger, hvis der er sådanne når stævnet afholdes.
Tidsplan vil være på tilgængelig ca. en uge før stævnet på ticker.icetestng.com.
Vi glæder os til et stævne med stor tilslutning, dejlige heste og godt vejr!
PÅ GENSYN – Heklas Stævneudvalg
Tanja, Sanne, Dorthe, Janni & Lene
Nordjysk Islandshesteforening Hekla
Hjallerup Engvej 1a
9320 Hjallerup
Danmark
Show on map
Navigate here