1. - 2. maj 2015
11. marts kl. 20 er det muligt at tilmelde sig, hvis man er tilmeldt Ishesteligaen, eller hvis man er heldagshjælper, og har fået en forhåndstilmeldingskode.
15. marts kl. 20 åbnes der for alle.
Den 1. – 2. maj 2015 afholdes Det Sjællandske Bededagsstævne. Skinfaxi, Randver, Thor, Hedelandsudvalget og mange gode kræfter fra klubber over hele Sjælland står bag – så vi skal nok få et par gode dage sammen på DIs center HEDELAND, Stærkendevej 226 a, 2640 Hedehusene. 250 m. bane.
Stævnet bliver et ABC-stævne.
Der bliver 4.1, 4.2, 4.3, 4.5, 5.1, 5.2, Stilpas (PP1), Speedpas (P2), T1, T2, T3, T4, T5 og T7.
Alle klasser gennemføres uanset deltagerantal, men der vil ikke være junior-/ungrytterklasser.
B-finaler har vi ikke tid til uanset klassens størrelse –tilgengæld har mange mulighed for at være med.
Ekvipager der i forhold til deres alder iflg. DRL opfylder DM 2014 kvalifikationskrav (se DI hjemmeside) eller indtil 0,5 point derunder kan tilmelde sig A-klasserne 4.1, 5.1, T1 og T2. Det er rytternes eget ansvar at tilmelde sig indenfor reglerne, hvis der sker fejl, som konstateres efter evt. ridning, vil der ske diskvalifikation.
Kvalifikationskravene for tilmelding til klasserne i gruppe A er i 2014:
Senior Ungdom Junior
T1 5,80 5,50 5,00
T2 5,60 5,30 4,80
4.1 5,80 5,50 5,00
5.1 5,20 4,90 4,50
Ekvipager der under stævnet opnår de anførte krav i B-klasserne 4.2, 5.2, T3 eller T4 kan vælge efterfølgende også at ride A-klasserne, da disse placeres efter B- klasserne med min. 75 min. afstand (evt. finaleplads i B fortabes derved og evt. bagvedplacerede oprykkes efter kendte regler). Først når B-klasserne er afviklet afgøres startrækkefølgen i A-klasserne, så alle der starter på lige fod. Eftertilmelding til A foregår ved kontant betaling af klassegebyr 200 kr. i sekretariatet senest 5 min. efter B klassens sidste rytter har redet (der er ikke andre muligheder). Det vil løbende blive speaket, hvis en rytter kan eftertilmelde sig.
For de øvrige klasser er alt som det plejer!
Alle beløb indvundet på stævnet, herunder evt. kontante sponsorater eller lign. stilles til rådighed for Hedelandsudvalget til brug for vedligeholdelse og forbedringer af anlægget i Hedeland.
Støt op om det Sjællandske arrangement. Skal Du ikke ride – eller får du ikke plads, så kom som tilskuer eller hjælper.
Der er sløjfer til finaledeltagerne i hver klasse. Da vi ikke åbner for B-finaler rides klasser med mindst 12 startende med seks deltagere i A-finalen.
Der rides efter det på tidspunktet gældende reglement.
Stævnet har DRL ABC status og tæller desuden til ISHESTELIGAEN.
Der vil være max. tre ryttere på banen ad gangen i B og C klasser (det er alle klasser undtagen 4.1, 5.1, T1, T2 og pasklasserne).
160 starter (1 klasse = 1 start) - tilmelding foregår efter først til mølle princippet – dog således, at:
Arrangørerne har forud for tilmeldingsstart reserveret pladser til en række heldagsmedhjælperne, som kan tilmelde sig forud for egentlig åbning – det antal der udbydes, vil derfor være lidt mindre.
Der er ubesatte heldagsmedhjælperposter især i forbindelse med cafeteria, så har man mod på det og vil sikre sig en plads – så send en mail til sinerosenkrantz@hotmail.com og fortæl, hvad du kan byde ind med, så ser vi, om det kan gå op. Derved kan du sikre dig en plads – men det forudsætter, at du kun skal ride én hest til stævnet.
Vi kender ikke fordelingen af antal i de forskellige klasser – og det har stor betydning for tidsforbruget. Derfor kan ventelisten komme hurtigt i brug!
Derfor oprettes venteliste for de første 30 starter efter der eventuelt er fyldt op.
Max fire starter pr. rytter – dog excl. pasløb.
Dommere er: XXXX
Der er 5 dommere i alle discipliner.
Stævnet starter kl. 09.00, og vi forventer at være færdige omkring kl. 19.00 fredag – lørdag lidt tidligere.
Deltagerbetalingen består af grundbeløb 175 kr. Dertil 175 kr. pr. disciplin. - for A-klasser dog 200 kr. 110 kr. pr. pasdisciplin + betalingsomkostninger til SPORTI. Anden betalingsmåde kan ikke anvendes. Bliver der ikke plads til ventelisteryttere, tilbagebetales deltagerbetalingen ubeskåret. Derudover refunderes kun startgebyr ved fremvisning af læge- eller dyrlægeerklæring, dog opkræves et gebyr på 100,00 kr. Hest eller rytter (ikke begge dele) kan ændres uden gebyr indtil 19.04., herefter koster det 100,- pr. ændring, dog kan man ikke påregne klasseskift herefter.
Tidsprogram offentliggøres på www.thor-klubben.dk i god tid forinden.
STARTLISTER opsættes på pladsen senest en time før hver klasse – det er nødvendigt grundet meget usmidige regler omkring ændringer. Følg også med på stævnets facebook side.
Fri camping uden el på stedet – vi opsætter ikke badevogn.
Fredag aften vil en del af arrangørerne og medhjælperne være på pladsen. Ryttere og andre der ønsker at deltage i en på alle måder fælles middag, kan senest fredag kl. 14 meddele dette i sekretariatet, hvorefter der indkøbes mad til et fælles aftensmåltid og udgifterne dertil deles. Egne drikkevarer og service medbringes – vi tilbereder og rydder op sammen !
Folde a 150 kr. er de kendte faste – og de skal efterlades RYDDEDE FOR MØG, HALM OG HØ (ALT DER IKKE VAR DER DA MAN KOM). Sker dette ikke opkræves 200 kr., hvilket man accepterer ved tilmeldingen. Man må kun bruge den anviste fold – ikke den ved siden af eller andre steder.
Hedelands bokse er desværre ikke længere brugbare. Derfor indlejer vi stævnebokse a 600 kr., som kan bestilles samtidig med tilmeldingen – eftertilmelding af boks vil næppe være mulig. Man skal selv medbringe strøelse, ligesom man skal muge efter sig. Det koster 500 kr. hvis man forlader en boks, der ikke er pænt ryddet.
Hestemøg m.m. kan aflæsses på anvist plads.
Hvis der ønskes fold til HINGSTE, vil vi søge at tildele fold uden direkte nabo.…husk derfor at oplyse, hvis du tilmelder en hingst og ønsker fold.
Cafeteria er på pladsen mens der rides. Støt også op om dette – overskud går ubeskåret til vores allesammens HEDELAND.
ALLE deltagere skal være villige til at påtage sig en tildelt tjans på dagen – der vil naturligvis blive taget hensyn til hvornår man skal ride. Man kan komme til at være hjælper enten FØR, EFTER eller INDIMELLEM man selv skal ride – er dette ikke OK, skal man ikke tilmelde sig.
Se derfor efter medhjælperfortegnelsen, som kommer i forbindelse med programmet og vær klar til aftalt tid. Man skal selv finde en afløser, hvis man ikke kan varetage sin opgave – husk at melde det til Sine Rosenkrantz Lindegaard på 30 33 25 32 eller sinerosenkrantz@hotmail.com.
Man er velkommen til at stille spørgsmål pr. mail sinerosenkrantz@hotmail.com eller på tlf. 30 33 25 32.
Tilmeldingen starter som anført og slutter når der er fyldt op – dog senest den 15.04.2015
På vegne af de aktive
Sine Rosenkrantz Lindegaard
De Sjællandske Lokalklubber
Islandshestecentret Hedeland
Stærkendevej 226 a
2640 Hedehusene
Danmark
Vis på kort
Navigér hertil