Fakur Stævnet 2016

Søndag den 18. september 2016

Vi glæder os til igen, at kunne byde velkommen til det årlige FÀKUR stævne, som vanen tro afholdes på Egemosegård, Trevangsvej 156, 3520 Farum.

Stævnet afvikles efter gældende regler i FIPO med danske tilføjelser. Stævnet er et SPORT D stævne og tæller derfor ikke til WRL eller DRL ranglisterne. Men vi har 3 super dygtige dommere: Lise Galskov, Lise Brouet og Marie Louise Fredsted.
Der rides på en 200 m ovalbane.

Stævnet tæller til Ishesteligaen 2016/17.

Der er mulighed for opvarmning i ridehus og på grusvej.

Der rides ikke finaler, men der vil være rosetter til max. 6 første placeringer - alt efter klassens størrelse.

Ved mindre end 4 deltagere i en klasse, vil denne blive aflyst.

Der kan rides i følgende klasser:

T.3, T.4, T.5, T.8 og 4.2, 4.3, 4.5.

JUNIORER
Der er ingen særskilte juniorklasser, så juniorerne rider sammen med seniorerne og på samme vilkår.

STARTGEBYR M.V.
Startgebyr: 250 kr. (men der er 100 kr. rabat til FÀKUR medlemmer)
Pris pr. klasser: kr. 100

Deltagelse vil derfor enten koste -

For FÀKUR medlemmer: 250kr (hvis du rider 1 klasse) eller 350kr (hvis du rider 2 klasser)

For ikke-medlemmer: 350kr (hvis du rider 1 klasse) eller 450kr (hvis du rider 2 klasser)

Leje af fold: 50 kr. – medbring selv wrap. Folden skal afleveres ryddet

TILMELDING
Tilmelding til stævnet sker via www.sporti.dk og åbner onsdag den 19. august 2016 kl. 18.00 for Fákur medlemmer.

Tilmelding for IKKE Fákur medlemmer åbner den 27. august 2016 kl. 18.00.

Plads til MAX 45 deltagere – ’først til mølle’ princippet. Hver rytter kan MAX deltage med to heste.

Vær omhyggelig med tilmelding til de rigtige klasser og volter, så vi slipper for de mange rettelser efterfølgende.
Ret til ændringer forbeholdes.

Sidste tilmeldingsfrist den 9. september 2016 kl. 18.00

Deltagerliste, samt tidsplan vil kunne ses på FÀKUR's hjemmesiden ca. én uge før stævnet.
Startlister vil kunne ses på stævnepladsen senest en time før klassen starter.  Volte kan ikke ændres efter 13. september 2016.

FRAMELDING
Tilmeldingsgebyret refunderes ikke (undtagen ved fremsendelse af dyrlægeattest/lægeattest).
Ændring af ekvipager i udtagelsen (anden hest eller anden rytter) kan ske indtil 6 dage før stævnet. Dog er det ikke tilladt, at både hest og rytter ændres.

INDTJEKNING
Ved indtjek fremvises hestepas og gyldig vaccinationsattest.

Husk, det ikke er tilladt at læsse hesten af, før den er tjekket ind.
Indtjek: lørdag kl. 18.00-20.00 og søndag fra kl. 08.00

RYTTERLICENS
Der kræves rytterlicens ved deltagelse i alle klasser. Læs mere om reglerne på DIs hjemmeside.

RIDEHJELM er obligatorisk overalt på og omkring pladsen, så snart rytter befinder sig til hest.

FOLD – OPSTALDNING
Der er 10 permanente folde – de øvrige folde skal man selv sætte op.

De 10 permanente folde fordeles efter ”først til mølle” princippet. Herefter vil blive anvist et område, hvor der kan etableres fold med medbragt hegnsmateriale, der er mulighed for tilslutning til elhegn. Brug hvide plastikpæle og medbring selv spande til vand.

Det er dit ansvar, at folden er rengjort, når du tager af sted efter stævnet. Er en fold eller boks ikke renset, sendes en regning på kr. 200,-

Hingste kommer på boks – pris 100kr. Bokse er uden spåner. Træ-smuller kan købes 40kr pr. 15kg.

Stedet skal efterlades i samme stand, som da vi kom, og det er vigtigt, at vi hjælper hinanden med at rydde op.

HJÆLPERE: Der vil være brug for frivillige hjælpere til at afvikle stævnet, så meld dig som: indpisker, ledvogter, dommersekretær eller til at udbringe dommerforplejning/dommersedler -  eller måske komme dagen før og hjælpe med at stille pavilloner og højtaleranlæg op. Arrangørerne skal herefter gøre deres bedste for at fordele opgaverne under hensyntagen til ønsker og hvornår I skal ride.

HUNDE er velkomne, men skal hele tiden holdes i snor - husk at opsamle evt. efterladenskaber!

CAFETERIET – der vil som sædvanlig være mulighed for at købe sandwich og kager, så lad madpakken blive hjemme.

Vi håber på godt ridevejr, og glæder os til at se en masse glade ryttere og dejlige heste. Og hvis I har spørgsmål er I velkomne til at kontakte Ulla Sassarsson Tlf. 25609741 / fakur.dk@gmail.com

Med venlig hilsen
FÀKUR's bestyrelse

Arrangørens kontaktinfo

Islandshesteforeningen Fákur



Se arrangørklubben på SPORTI

Fakur (DK)

Mødested/startsted

Egemosegård
Trevangsvej 156
3520 Farum
Danmark Vis på kort Navigér hertil