9. - 10. september 2017
Dansk Islandshesteforening og Toppur inviterer til
DM i Alrid den 9. + 10. september 2017 på Vilhelmsborg.
Der udbydes følgende klasser:
DM-klassen AL1 samt AL2, AL3 og AL4
Der rides efter Alrid-reglementet 2017 og gældende FEIF Rules and Regulations. AL3 og AL4 kan rides både individuelt og i hold. Lydighedsprogrammet rides på 20x40 m ridebane, gangartsprogrammet rides på 250 m ovalbane og hurtighedsdisciplinen afvikles på 200 m pasbane.
Tilmeldingen åbner på www.sporti.dk:
Tilmeldingen lukker den 13. august 2017 kl. 20.00, eller når der er fyldt op.
Vi har plads til maksimalt 70 deltagere efter først-til-mølle princip. Der kan ændres klasse og/eller hest til og med 13. august, derefter opkræves der et gebyr på 150,- kr for ændringer. Seneste dato for ændringer er dog den 31. august, og ændringer er forbeholdt at det passer med tidsplanen osv. Man kan ikke få refunderet startgebyr uden dyrlæge-/lægeerklæring, og der betales ikke refusion for tilkøb. Det er ikke muligt at sælge sin plads til anden side. Stævneledelsen opretter efter behov en venteliste, og der tages deltagere ind fra ventelisten til og med 06. september (AL1- og AL2-ryttere bliver taget først ind fra ventelisten, ellers går det efter den dato, man er kommet på ventelisten). Stævneledelsen forbeholder sig retten til at aflyse klasser med 4 eller færre deltagere.
Startgebyr er 1250,- kr. pr. ekvipage. Dette inkluderer:
Der er mulighed for følgende tilkøb:
OBS: hver ekvipage skal medbringe en officiel stævnehjælper over 18 år.
Hjælperen bliver tildelt opgaver ifm. stævnets afvikling, f.eks. forhindringsdommer, dommersekretær, ledvogter m.fl. Hver hjælper skal stå til rådighed mindst 1 hel dag.
Medhjælpere har gratis forplejning og campering hele weekenden.
Hvis man ikke har en medhjælper, kan man betale sig fra det ved tilmeldingen (350,- kr).
Program:
Camping og tjek-ind er mulig fra fredag kl. 15.00 (sekretariatet lukker kl. 21.00).
Stævnet starter lørdag morgen med morgenmad og tjek-ind. Der er ryttermøde lørdag morgen.
Banegennemgang er fredag aften (kl. 19.30) for AL1 og AL2, og lørdag morgen (efter ryttermødet) for AL3 og AL4.
Tidsplaner og kort over udholdenheds- og terrænlydighedsruter vil være tilgængelige på opslagstavlen. Desuden offentliggøres ruter og idealtider på www.toppur.dk samt Facebook 3 dage inden stævnet.
Alle ryttere uanset klasse skal have rytterlicens. Rytterlicens kan købes via Sporti og skal oplyses ved tilmelding. Der kræves A-licens for DM-klassen og D-licens for AL2, AL3 og AL4. Regler for rytterlicens findes på www.islandshest.dk.
Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet. Ved ankomst skal der forevises hestepas og vaccinationskort, og tro- og loveerklæring skal afleveres (findes på www.islandshest.dk). Al ridning er på eget ansvar.
Publikum er meget velkomment. Der er mange spændende boder, aktiviteter og konkurrencer for både rytterne og publikum, og man kan gå i terrænet og se hestene i aktion. Der kan købes sandwich, sødt, kaffe/the samt kolde drikke.
Skulle nogen tilskuere ønske at hænge ud med alle de fantastiske Alrid-ryttere, er prisen for tilskuer-campering og forplejning inkl. festmiddag lørdag aften kr. 350,-.
Har du lyst til at snuse til Alrid og har ikke en stævnehest klar i år, så meld dig som stævnehjælper og se, hvordan det foregår. For dette får du gratis forplejning og campering hele weekenden, og du kan samtidig se masser af flotte ekvipager i aktion. Skriv en mail til toppuralrid@gmail.com.
Ved spørgsmål kontakt stævneledelsen:
Marion Randelshofer og Pia Dora Jakobsen, ToppurAlrid@gmail.com
Vi glæder os til et fantastisk stævne!
Med venlig hilsen
DI og Toppur
Dansk Islandshesteforening og Toppur
Vilhelmsborg
Bedervej 101
8320 Mårslet
Danmark
Vis på kort
Navigér hertil