Jökull Forårsstævne WRL/DRL (ABD)

14. - 15. april 2018

Hermed inviteres I til Jökull Forårsstævne WRL/DRL (ABD) 14. -15. april 2018 på Birkegaarden, Djursland.

Der rides efter FIPO 2018 med danske særregler.

Alle ovalbanediscipliner undtagen Sport A rides med flere ekvipager på banen.

Dette stævne er et DRL/WRL stævne med A,B,D klasser.

Klasserne fordeler sig således og der skal indløses en rytterlicens, der passer til de klasser, man ønsker at ride. Se mere på www.islandshest.dk.

Sport A (WRL) 5.1, 4.1, T.1, T.2, PP1, P2
Sport B (DRL) 5.2, 4.2, T.3, T.4, PP1, P2
Sport D 4.3, 4.5 (junior/ungrytter/senior), T.5 og T.7 (junior/ungrytter/senior)

Aldersgrænse for Juniorer og Ungdoms-ryttere:
Junior er du til og med det kalenderår du fylder 15 år.
Ungdoms-rytter er du fra det kalenderår du fylder 16 år og til og med det kalenderår du fylder 21 år.

Dommere:
Andreas Windsio
Lisa Olufsson
Pia Andrèasson
Nicolai Thye
Annette Kaas
Helle Brendstrup
Mette Høj

For at ride A-klasserne, skal man opnå kvalificerende resultater fra sport B.

Adgangskrav til sport A:
T1: Senior 5,80 / Ung 5,50 / Junior 5,00
T2: Senior 5,60 / Ung 5,30 / Junior 4,80
4.1: Senior 5,80 / Ung 5,50 / Junior 5,00
5.1: Senior 5,30 / Ung 5,00 / Junior 4,30
Ingen kvalifikationskrav til pasdiscipliner.

Kvalifikationskrav er gældende for ekvipagen.
Kvalifikationskrav skal være opnået efter 1/1 2016.
– Kvalifikation opnået i en B-klasse er gældende.
– Kvalifikation opnået i en A- eller B-klasse ved et udenlandsk WRL stævne er gældende.

Er et kvalifikationsgivende resultat ikke at finde på DRL er rytteren selv ansvarlig for at fremskaffe dokumentation. Dette har primært relevans for ryttere, hvis kvalifikationsresultat er opnået i udlandet.

Vaccinationsregler:
For WRL (Sport A) stævnet følger FEI/FEIF's regler, hvilket betyder at: FEI / FEIF- arrangementer kræver at heste der er basisvaccineret efter 1. januar 2005 skal have den tredobbelte basisvaccination, samt re-vaccination senest 6 mdr og 21 dage før ankomst til stævnepladsen. Generelt gælder det at ingen vaccination må være givet indenfor 7 dage før ankomst til stævnepladsen. 
Det er tilladt at starte stævner / stille til kåring i perioden mellem anden og tredje vaccination.

For DRL og D (Sport B & D) Dette gælder for alle heste og er bestående af tre vacciner givet på følgende måde:

  • Første vaccination
  • Anden vaccination gives fra 21-92 dage efter første vaccination
  • Tredje vaccination gives fra 5 til 6 mdr. og 21 dage efter anden vaccination.

Det er tilladt at starte stævner i perioden mellem anden og tredje vaccination.

Gyldig basisvaccinationer efter de gamle regler (To vacciner givet med 21-92 dages mellemrum) accepteres på heste, som er basisvaccineret før 2013.

Link til DI's info om vaccinationer: http://www.islandshest.dk/sport/reglement-2/vaccinationsregler/

Nye regler for ridehjelme:
Pr. 1. januar 2018 blev der indført nye standarder for ridehjelme. DI har valgt at følge Dansk Rideforbund’s regler vedr. godkendelse af ridehjelme. Godkendte ridehjelme skal være mærket med VG1 eller EN 1384:2017 for stævner afholdt i Danmark. Der henvises til den fulde ordlyd af reglerne på Dansk Rideforbunds hjemmeside, www.rideforbund.dk   
Ryttere som starter i udlandet skal være opmærksomme på disse landes standarder.

Hjælpertjans:
Alle der tilmelder sig stævnet, vil få tildelt en hjælpertjans. Uden hjælpere, intet stævne!

Kan man, af en eller anden årsag, ikke hjælpe til, må man finde en anden til at tage tjansen.

Ønsker man at frikøbe sig fra en hjælpetjans, koster dette 250,00. Dette angives og betales ved tilmelding.

Priser:
Tilmeldingsgebyr: 625,00 kr pr hest, incl. fold. (Jökull medlemmer får 100,00 rabat)

Startgebyr pr klasse:
D- klasse: 100,-
B- klasse: 150,-
A- klasse: 250,-

Bokse:
Boks fre-søn: 600,00
Boks lør-søn: 400,00

OBS! Efter d. 10/4 vil det ikke være muligt at bestille boks!

Tilmeldingsfrist:
Tilmeldingsfrist for ordinær tilmelding: 1/4-2017 kl. 15.00, hvor det vil blive afgjort om stævnet afholdes.

Eftertilmelding:
Eftertilmelding kan foretages indtil d. 10/4-2017 kl. 20.00 i det omfang der er pladser i de ønskede klasser.

Dette vil udløse et ekstra tilmeldingsgebyr på 150,-

Det vil også være muligt at tilmelde sig på venteliste, hvis klasserne fyldes op.

Ændringer til en tilmelding (volte/klasse/hest etc) er gratis frem til 1/4 kl. 15.00 – herefter koster de 50,- stk.  Betales via MobilePay inden ændringen foretages.

Bokse/folde:
Der er et begrænset antal bokse og disse tildeles først og fremmest til hingste da disse SKAL stå i boks, hvis de skal være på pladsen. Eventuelt overskydende bokse tildeles efter først til mølle princippet. Bestiller du en boks uden at få en tildelt, vil du blive kontaktet.

Efterlades en boks uden at være udmuget, udløser dette et strafgebyr på 500,00,-

Det er ikke tilladt at have flere heste i samme boks.

Boksene tildeles efter en boksplan, der ophænges ved stalden og udleveres ved Tjek In. Der må ikke ændres i boksplanen.

Fold er 10x10 m pr hest og der må kun være 1 hest pr. fold, men man må gerne sætte flere folde sammen. Man skal selv medbringe foldmateriale og strømgiver til hegn.

Foldene opsættes på et nærmere anvist område.

Indtjek:
Fredag d. 13/4 kl. 16 – 19
Lørdag d. 14/4 kl. 6.30 – 10.
Herefter tjekkes ind i sekretariatet.

Camping/overnatning:
Det er muligt at sætte telt eller campingvogn op på et nærmere anvist område på pladsen. Dette anvises i Tjek In.

Der er toilet/bad faciliteter i ridehallen.

Pris for Camping:
Pr. enhed uden strøm: 275,00
Pr. enhed med strøm:  325,00

Fællesspisning:
Vi tilbyder fællesspisning i teltet lørdag aften.
Prisen pr. person er 75,00. Drikkevarer kan købes i teltet.

Fritagelse for hjælpertjans:
Frikøb af hjælpertjans: 250,00 (udeblivelse fra hjælpertjans udløser også en bøde på 250,-)

Øvrigt:
Følg med på vores hjemmeside og Facebook, hvor forskelligt info vil blive opslået. 

Programmet og foreløbige startlister vil blive sendt til jeres E-mail ca. en uge før stævnet.

Sidste frist for ordinær tilmelding vil være d. 1/4 kl. 15.00, husk at din tilmelding først er gældende ved registreret betaling.

Herefter vil der være åbent for eftertilmelding frem til d. 10/4 kl. 20.00.

Framelding og refundering:
Ved framelding skal der foreligge læge- eller dyrlægeerklæring. Startgebyret refunderes, hvis pladsen kan afsættes til anden side (evt. venteliste har førsteret til ledige pladser).
Det er tilladt at sælge eller videregive pladsen til en anden ekvipage. Dog skal disse overholde eventuelle kvalifikationskrav.

Evt. tilkøbte ydelser vil dog kunne refunderes.

Cafeteria:
Der vil være cafeteria på pladsen lørdag-søndag. Her kan købes morgenmad og let frokost, samt drikkevarer og snacks hele weekenden. Lørdag aften kan der tilmeldes aftensmad.

Med venlig hilsen
Stævneudvalget, Jökull

Stævneleder: Bettina Vestergaard, tlf: 6170 9330
Dommeransvarlig: Anders Ditlev, tlf: 2169 3600
Indtjek: Thilde Bakmann, tlf: 4018 0622
Hjælperplan: Anders Ditlev, tlf: 2169 3600

Arrangørens kontaktinfo

Islandshesteklubben Jökull



Se arrangørklubben på SPORTI

Jökull

Mødested/startsted

Stald Birkegaarden
Jeshøjvej 1, Feldballe
8410 Rønde
Danmark Vis på kort Navigér hertil