27. - 29. august 2021
Vigtig information vedrørende Kåring 4, 2021
Avlskomiteen glæder sig til at tilbyde Kåring 4, men der bliver stadig en række restriktioner pga. COVID-19 situationen, som vi er nødt til at underordne os. De nærmere regler for adfærd aftales med rette myndighed. DI er i løbende dialog med politiet og SEGES.
”Better safe than sorry”
Ingen ved dog for alvor, hvordan COVID-19 situationen ser ud den 26. august, men vi kan allerede nu sige, at Avlskomiteen har valgt at fortolke regler og retningslinjer restriktivt. Kåring 4. bliver med tilskuere, da vi nu stadig er på rette vej og forhåbentlig med mere samvær og muligheder f.eks. PR- stande og andre indslag om avl. Du kan nederst på siden læse om de praktiske forholdsregler vi allerede nu har besluttet. Der kan komme yderligere ændringer pga. COVID-19 situationen.
Hvor
Kåringen finder sted på de gode, kendte faciliteter på Landsskuepladsen ved Messecenteret i Herning, Kaj Zartows Vej 19, 7400 Herning
Hvornår
Fredag til søndag den 27. - 29. august 2021.
Tilmeldingsfrist
Den 15. august 2021 kl. 23:45. Dog anbefales hurtig tilmelding da antal pladser er begrænset. Tilmeldinger accepteres efter ”først til mølle” princippet. Samme tilmeldingsfrist for wildcards.
Antal heste
Der er plads til 70 heste. Der oprettes venteliste, hvis tilmeldingerne overstiger 70.
Tilmelding
Du skal som hesteejer udfylde en tilmelding for hver hest, men kan også sende en samlet tilmelding med flere heste og ydelser.
Wildcard
Fremvisere med en eller flere heste tilmeldt til fuldbedømmelse, kan tilkøbe op til to pladser til unavngivne heste, på følgende måde. Reservationsgebyr pr. hest er 1.000,- kr. Separat tilmelding via SPORTI.
Ved tilmelding af mindst én hest kan der købes ét wildcard.
Ved tilmelding af 5 eller flere heste kan der købes i alt 2 wildcard.
Det giver fremviseren og hesteejeren mulighed for at beslutte sig ved indsyning på kåringsdagen. Kravet er dog, at hesten kan godkendes til kåring, og at den resterende del af kåringsgebyret betales kontant ved registreringen på pladsen. Reservationsgebyret refunderes ikke, hvis pladsen ikke benyttes.
(Kan kun bestilles af fremvisere med mindst én tilmeldt hest)
Eftertilmeldinger
Eftertilmeldinger accepteres så længe der er plads og det er praktisk muligt i forhold til kåringsafviklingen. Eftertilmeldingsgebyret er 750,- kr. Kontakt sekretariatet sekretariat@islandshest.dk, 87475075 eller Kåringsleder Bjarne Poulsen 22165190 mht. tilmelding og betaling.
Husk de ting vedrørende din hest, som skal være på plads inden kåringen
For alle heste gælder
Specielt for hingste
Det er vigtigt at forhold omkring DNA og spat er på plads inden hingsten møder på kåringspladsen.
Du kan tilmelde i følgende kategorier:
For 4-års hingste er det vigtigt at skelne mellem en bygningsbedømmelse og en fuldkåring. Har man valgt en fuldkåring, så skal hingsten opnå 7,75 i gennemsnit for at blive godkendt som avlshingst.
En unghingst (3 og 4 år) og en hoppe 3 år og ældre til bygningsbedømmelse, bedømmes færdig på én dag.
Husk at du ved tilmelding af hesten skal påføre navnet på den, der træner hesten, hvis det ikke er samme person, som viser hesten ved kåringen.
Der kan tilkøbes følgende:
Overnatning
Hotel Herning er åben www.hotelherning.dk, info@hotelherning.dk, 9722 2400.
Det bliver muligt at benytte campingpladsen under kåringen.
Særlige forholdsregler på grund af COVID-19
I praksis betyder det en række praktiske begrænsninger for Kåring 4.
NB! Kommer der lempelser af regler meldes det løbende ud inden kåringen
Hestene vil ud fra en konkret beslutning blive fordelt på flere stalde for at sikre, at færrest mulige personer kommer tættere på hinanden end højst nødvendigt i henhold til gældende retningslinjer.
Avlskomiteen opstiller regler for hvem, der må færdes på kåringspladsen.
På kåringspladsen er der kun adgang for officials, fremvisere og hjælpere, og som fremviser kan du have følgende hjælp med:
Navne på fremvisere og hjælpere skal registreres, senest ved indsyning.
Som hesteejer har du ikke adgang kåringspladsen (herunder stald- og baneområdet) medmindre du selv er fremviser eller er registreret som hjælper.
Yderligere information om COVID-19, se www.coronasmitte.dk
Der kan komme yderligere ændringer pga. COVID-19 situationen.
Spørgsmål vedrørende kåringen
Hvis du er tvivl om noget, så kontakt endelig DI’s sekrateriat: sekretariat@islandshest.dk, 87475075 eller kåringsleder Bjarne Poulsen 22165190, som kan være behjælpelig ved spørgsmål. For yderligere informationer henvises til DI’s Stambogsreglement 2021, www.islandshest.dk og www.feif.org
Venlig hilsen
DI–Avlskomitéen 2021 og kåringsleder Bjarne Poulsen
Dansk Islandshesteforening
Landsskuepladsen Herning
Kaj Zartows Vej 19
7400 Herning
Danmark
Vis på kort
Navigér hertil