3. - 4. juni 2023
ASKA afholder Østjysk Mesterskab i Gæðingakeppni d. 3.-4. juni 2023 på Vilhelmsborgs ovalbane.
Info om stævnet
Tilmeldingen åbner d. 24. april kl. 20.00 for ASKA medlemmer og øvrige d. 26. april kl. 20.00. Tilmeldingsfristen er d. 19. maj kl. 22.00.
Regler:
Stævnet har DRL status. Der rides efter gældende udstyrsregler i "FEIF Rules and Regulations", Regler for stævneridning i Danmark samt LH-regler for gæðingakeppni.
Vaccineregler:
Hesten skal være vaccineret efter gældende Vaccinationsregler, som i dette tilfælde er efter DRL regler, uanset hvilken klasse man rider. Vaccinationer der ikke opfylder reglerne for DRL afvises ved tjek-in. Det er en selvfølge, at der ikke må komme heste, der har været i forbindelse med sygdom de sidste 3 uger inden stævnet.
Rytterlicens:
Vær opmærksom på reglerne om rytterlicens, der betyder, at alle ryttere skal købe licens hos Dansk Islandshesteforening. Stævnet kræver BC licens, fraset C1 + C-flok(GDV), der kun kræver D-licens.
Vi tilbyder følgende klasser:
Se klasserne uddybet på DI’s hjemmeside her.
Ungdoms-flokk er, som noget nyt fra i år, delt op så den rides som en A- og B-flokk.
Igen i år tilbyder vi C1 som er en begynderklasse specielt målrettet nye ryttere i gæðingakeppni. Her er beskrivelsen hentet fra NIHF (Norge):
C1-flokk: Der rides 2 runder på ovalbanen. Der skal vises tølt, trav og skridt. En halv runde til valgfri gangart (tølt, trav eller skridt). Der gives derudover karakterer for vilje og form. Alle karakterer tæller enkelt. Pisk er tilladt. Finale: Det vises tølt på begge volter, trav på begge volter, og skridt på begge volter. Der læses karakterer og efter hver gangart, og til slut for vilje og form.
Uanset hvilken klasse man starter, er det kun tilladt at ride én klasse pr. hest.
Trækkerklassen er for børn til og med det år de fylder 12, der endnu ikke selvstændigt kan ride en børne-flokk. Det vil sige trækker/ledsager er påkrævet. Klassen er uofficiel og formen besluttes på dagen. Hesten skal være vaccineret efter gældende regler og og er underlagt samme vilkår ifht tjek-in, udstyrsregler mvsom øvrige til stævnet.
Check-in:
Man skal som ekvipage have tjekket ind senest 1 time før den første klasse, man skal ride begynder, ellers bliver man automatisk diskvalificeret fra hele stævnet. Reglen om No-show er gældende. Vær opmærksom på online check-in. Modtager du ikke en mail, skal du senest en time før din klasses start fremvise pas og gyldigt vaccinationsbevis for hesten eller stævnepas attesteret af dyrlægen. Vi tilråder ikke, at man tjekker ind, før man er på pladsen med hesten.
Startlister, program og finaler:
Startlister og tidsplan vil løbende blive opdateret på ticker.icetestng.com. Endelige startlister vil foreligge en time før klassens start. Husk at holde øje med at din Ticker er opdateret hele tiden.
Der afvikles B-finaler, hvis tidsplanen tillader det.
Dommerteam:
Fold:
Fold er inkluderet i startgebyret. Medbring selv hegnsmateriale. Strøm er påkrævet. Alle heste på fold står på ejer/rytters eget ansvar. Medbring selv hø/wrap. Hingste skal stå på boks.
Boks:
825 kr. for boks inkl. spåner for 1. døgn og 325 kr. for efterfølgende døgn. Prisen er inkl. udmugning/tømning af boks.
Banen:
Ovalbanen er 250 meter. Man skal forlade banen for at komme på passporet og afvikle passen i A-flok. Det er muligt at prøve banen. Tidspunkter kommer til at fremgå i rytterbrevet som udsendes i ugen op til stævnet. Opvarmning foregår på tilstødende udendørs baner.
Hjælpertjans:
Alle får en hjælpertjans, men kan du af den ene eller anden årsag ikke tilbyde din hjælp under stævnet, kan du frikøbe dig hjælpertjans for 250 kr. ved tilmelding.
Café:
Det er muligt at købe mad og drikke på stævnepladsen.
Tilmelding, framelding og venteliste:
Tilmelding for ASKA medlemmer d. 24. april kl. 20.00. Ordinær tilmelding d. 26. april kl. 20.00.
Der er begrænset antal pladser, der fordeles efter først til mølle princippet. Pladsfordelingen i klasserne er afhængig af tidsplanen. Antal ledige pladser der fremgår af sporti vil derfor være vejledende og kan ændre sig løbende, så hvis man vil være sikret en plads, anbefaler vi, at man får meldt sig til.
Bemærk at en tilmelding på ventelisten er bindende tilsvarende en ordinær tilmelding.
Hvis man ikke har hørt noget senest 5 dage inden stævnestart (d. 29. maj 2023), refunderes pengene eksklusiv sporti gebyr efter stævnet er afholdt. Vi gør ALT, hvad vi kan for at få alle med, så vær tålmodig. Vi gør vores bedste for at svare hurtigt på alle jeres henvendelser.
Alle henvendelser omkring ventelister og tilmelding SKAL stilles til aska.staevne@gmail.com. Vi kan ikke besvare spørgsmål via Messenger.
Framelding: Vi refunderer desværre ikke startgebyr uanset årsag til framelding. Det er tilladt at sælge sin plads, såfremt sekretariatet ikke kan tildele din plads til en fra ventelisten. Det er ikke tilladt at sælge sin plads, uden vores samtykke, så kontakt os på mailen hvis du er nødsaget til at melde fra.
Alle ændringer og eftertilmeldinger efter tilmeldingsfristen d. 19. maj 2023 kl. 22.00 pålægges et ekspeditionsgebyr på 200 kr. pr. rettelse/ændring.
Priser
Overnatning:
Det er muligt at købe camping med og uden el. Campingområdet er oppe på p-pladsen langs træerne. Tilkøb af camping er åben frem til d. 2. juni kl 20.00.
Øvrigt:
Alle rettelser skal sendes til aska.staevne@gmail.com. Der er så mange kommunikationsflader, og vi beder jer derfor om KUN at kontakte os via mail.
Musikønsker skrives på listen, der hænger på speakervognen senest en time før, din klasse starter. Musikken skal være tilgængelig i Spotify.
Vi forbeholder os ret til at annullere stævnet ved for få deltagere.
Vi afholder stævnet efter gældende retningslinjer ifht. myndighedernes anbefalinger og forbeholder os retten til at aflyse eller ændre formen, hvis det ikke er muligt at overholde gældende retningslinjer.
Løbende info omkring stævnet vil komme på Facebooksiden ASKA, ASKA Stævne samt på mail.
Vi glæder os til en skøn weekend sammen med jer.
Mvh. ASKA’s stævneudvalg
ASKA
Vilhelmsborg
Bedervej 101
8320 Mårslet
Danmark
Vis på kort
Navigér hertil